cases

Greenholds

AC Line

Greenholds ontwikkelt dé nieuwe generatie klimgrepen, geproduceerd met grondstoffen uit afval. De eerste recyclebare klimgrepen ter wereld: een innovatief product binnen de sportwereld. En dat wordt gewaardeerd! Met een ISPO Award en als member van ‘1 for the planet’ pioniert Greenholds voor een duurzame toekomst in de klimwereld. Aan ons de mooie opdracht om een merk te bouwen en Greenholds binnen de markt te positioneren.

Expertises

Marketing
Design
Development
Fotografie

Deliverables

Webshop
Social media
Beurscommunicatie

Bezoek site

Greenholds

strategy


branding


impact

strategy

De innovatieve klimgrepen van Greenholds positioneren: met Greenholds als producent, als eigen merk, of als producttechnologie die gebruikt kan worden binnen andere merken. Met een onderscheidend vermogen in de manier waarop de grepen geproduceerd worden (en als duurzame innovatie binnen de klimwereld), is er gekozen voor dat laatste. Om voet aan de grond te krijgen in de klimwereld en om cashflow te genereren is Greenholds eerst als eigen merk gepositioneerd.

Hiermee zijn er kansen gecreëerd om Greenholds vervolgens als technologie te herpositioneren. Een interessante uitdaging, met succes! Inmiddels is er een partnership met Enterprise, een wereldwijde speler in innovatieve klimwanden. Zij brengen een eigen lijn uit met klimgrepen, waarin gebruik wordt gemaakt van de duurzame Greenholds producttechnologie.

branding

Futuristische lettervormen die meteen het innovatieve karakter weergeven van het product. De R, N, D & H die zo met elkaar verbonden zijn, dat er een circulaire vorm ontstaat, symbolisch voor het productieproces van de grepen. Het centrale groene beeldmerk, een organische en ecologische vorm die doet denken aan een bergtop, maar ook een abstracte versie is van het product. Deze elementen samen vormen het krachtige logo van Greenholds.

De groene huisstijlkleuren combineren het natuurlijke, ecologische aspect met grijze en zwarte tinten die doen denken aan de ruige rotspartijen van de Dolomieten. Dit in contrast met het fijne lijnenspel dat geïnspireerd is op de hoogtelijnen van een landkaart, maakt het een unieke en onmiskenbare huisstijl.

De nieuwe generatie klimgrepen

Vanuit de positionering als eigen merk is er een webshop gebouwd waarin de verschillende klimgrepen worden aangeboden. Een strak en overzichtelijk design, die ook op mobiel goed tot z’n recht komt. De webshop blijft in ontwikkeling om in de toekomst Greenholds als producttechnologie verder uit te bouwen.

Phone mockup
Greenholds

impact

Naast de webshop zijn er social media templates ontwikkeld voor consistentie in de huisstijl. En met verschillende e-mailcampagnes en communicatiemiddelen voor op beurzen is onze samenwerking met Greenholds er inmiddels een voor de lange termijn. We zijn trots op dit merk dat absoluut nieuwe hoogtes zal bereiken!

Greenholds
Phone mockup
Greenholds

“Voor kwaliteit en integriteit moet je bij Advacom zijn. Niets is te veel gevraagd en er wordt altijd geleverd. Snel in communicatie op ieder moment. Onverwachte deadlines zijn geen probleem. Dat geeft rust. Voor ons de perfecte partner voor strategische communicatie.”


Tim Mullens
Founder