cases

brood van soma

AC Line

Zeg je roggebrood, dan zeg je Brood van SOMA. Het authentieke brood vind je in het schap van elke supermarkt. Maar Brood van SOMA is meer dan alleen kwalitatief en lekker brood. Op ons menu stond de nieuwe propositie ‘gezond genieten, doe je met Brood van Soma’ op een smaakvolle manier online te vertalen en te activeren.

Expertises

Marketing
Design
Development

Deliverables

Website
Campagne site
Social campagnes

Bezoek site

Brood van SOMA

strategy


branding


impact

strategy

We ontwikkelden een volledig nieuwe website met een moderne look waarbij we de merkstrategie en propositie tot in het kleinste detail tot uiting laten komen. Daarbij verlegden we de focus.

Zo staan niet de lekkere broden centraal maar vooral het beleven en inspireren van een gezonde, lekkere lifestyle die Brood van SOMA graag wilt uitstralen.

Phone mockup

“We ontwikkelden een smaakvolle website waarbij we de productfocus verlegden naar het inspireren van een gezonde lifestyle.”

branding

Deel 1: een nieuwe, smaakvolle website

Het resultaat is een website waar het merkverhaal optimaal tot uiting komt en je stiekem honger van krijgt. Roggebrood is natuurlijk hartstikke gezond, zit vol met voedingsvezels en past perfect binnen een koolhydraatarm dieet. Maar eerlijk is eerlijk, je kan er vooral hele lekkere creaties mee maken.

Tijd om dit uit te dragen. Naast de uitgebreide productinformatie over de vele soorten broden, bieden we bezoekers ontzettend veel inspiratie aan lekkere recepten om je vingers bij af te likken.

iPad mockup

branding

Deel 2: online activeren

Zodra de website op punt stond, was het tijd voor de volgende stap: Brood van SOMA verder te online activeren. We ontwikkelden diverse social campagnes. Facebook en Instagram zijn uitstekende kanalen om deze awareness online te creëren en mensen kennis te laten maken met het brood van SOMA.

Ook maakten we gebruik van een mailcampagnes met speciale supermarktactie in combinatie met een speciale actiepagina.

Phone mockup
Phone mockup
Phone mockup
Phone mockup
Phone mockup
Phone mockup

impact

Al zeggen we het zelf, geheel met succes. De website is met een lekker jasje een knap presenteerblaadje voor brood. En liggen er sinds de livegang van de nieuwe website hele mooie resultaten op de broodplank.

75,6% meer unieke website bezoekers

19,1% lager bounce percentage

Een toename van 26% SEO-verkeer

“Met Advacom bundelen we onze krachten. Samen maakten we een professionele, nieuwe website en draaien we doordachte en krachtige (online-)campagnes. Ze zijn voor ons het verlengstuk van onze marketing afdeling.”


Kelly Heuts
Marketing Coördinator - Brood van SOMA