cases

elisabeth
strouven fonds

AC Line

Het Elisabeth Strouven Fonds is een fonds in Maastricht en omstreken dat positieve initiatieven financieel ondersteunt. “Er is genoeg talent en energie en er zijn zoveel geweldige ideeën. Wij willen deze initiatieven stimuleren, aanjagen en mogelijk maken. Zo helpen we mensen die iets willen betekenen voor andere mensen”. Aan ons de uitdaging om vanuit een nieuwe missie en belofte ook een nieuwe huisstijl en strategie te ontwikkelen. Enerzijds voor meer focus en consistentie in de communicatie, anderzijds om een waardevolle bijdrage te leveren aan het resultaat en het rendement van het fonds.

Expertises

Strategie
Design
Marketing
Webdevelopment

Deliverables

Corporate identity
Website
Social campagnes
Jaarverslag

strategy


branding


impact

strategy

Focus binnen de communicatiestrategie is om niet zo zeer het fonds, maar Elisabeth Strouven als mens én het gedachtegoed achter deze bijzondere vrouw uit te dragen. We ontwikkelden de hashtag #goeddoen die dit gedachtegoed omarmt. We laten zien hoe mensen betekenis geven aan #goeddoen met ‘a simple act of kindness’ of initiatieven die het Elisabeth Strouven Fonds ondersteunt.

Met de slogan ‘ook in jou schuilt een Elisabeth’ laten we mensen inzien dat #goeddoen voor iedereen is weggelegd, als je meer bewust bent van de mensen om je heen. En daarmee zetten we een beweging in gang!

Ook in jou
schuilt een elisabeth

#goeddoen

Met een aantal creatieve brainstormsessies is er vormgegeven aan de strategie. Een fanstrategie met als doel mensen zich nauw betrokken te laten voelen bij het fonds en zijn doelen.

Alle fases van de customer journey worden geraakt (awareness, consideration, conversion en loyalty) met een mediamix van social media campagnes, digitale nieuwsbrief, online en offline advertenties en free publicity.

Niet kijken, maar omkijken naar elkaar

#goeddoen

branding

De beweging en het gedachtegoed hebben we doorgetrokken in de ontwikkeling van een volledig nieuwe huisstijl. Een moderne weergave van de letter ‘e’, initiaal van Elisabeth, maar ook een dynamisch symbool voor ‘beweging’. Een stijgende lijn door het licht kantelen van het logo, korte bochten en lange bochten, strakke en afgeronde hoeken.

De huisstijl is vertaald naar verschillende middelen. Van briefpapier tot een nieuwe e-mailhandtekening en een innovatief visitekaartje met NFC-chip om je contactgegevens met iemand te delen.

Een dynamische huisstijl die raakt waar hij moet raken. Er kan geswitcht worden tussen verschillende templates en stijlelementen voor onder andere social media. Het fonds is toegankelijk voor iedereen. Vanuit die gedachte past geen enkele kleur bij het fonds en tegelijkertijd juist alle kleuren. Vandaar de keuze voor een zwart-wit logo en een variatie aan huisstijlkleuren toepasbaar op verschillende manieren.

Voor het jaarverslag is er gekozen voor een digitale toepassing, een uitgebreid dynamisch document voorzien van foto’s en video’s en volledig in lijn met de huisstijl.

impact

"In een aantal interactieve sessies hebben we een paar jaar geleden de identiteit van ons fonds aangescherpt. Dit heeft geleid tot een merkkompas met vijf kernwaarden. Deze waarden liggen in lijn met de oude waarden, maar zijn veel eigentijdser. Ook is er een nieuwe communicatiestrategie ontwikkeld. Op basis hiervan heeft Advacom een krachtige huisstijl ontwikkeld die daar perfect bij aansluit. Inmiddels zijn er diverse vernieuwende communicatiemiddelen ontwikkeld waar we trots op zijn. De komende jaren bouwen we samen verder aan een sterker merk."

Marc Kentgens
Communicatiemanager en Programmamanager Mens

strategy

branding

impact