Al meer dan een halve eeuw vind je bij Michel Oprey & Beisterveld de mooiste selectie aan natuursteen en keramiek voor in- als outdoor toepassingen. Als specialist hebben ze niet alleen het grootste assortiment van de Benelux, maar ook nog eens de grootste showroom van Europa. Met het polijsten van hun digitaal visitekaartje wil het bedrijf hun diverse doelgroepen nog beter informeren, inspireren en begeleiden tijdens het koopproces. Wij lieten geen steen op de andere en gingen aan de slag!
Expertises
Marketing
Design
Development
Audio-visueel
Deliverables
Website
Catalogus
Campagne
Bezoek site
Michel Oprey & BeisterveldEen bedrijf wat staat voor exclusiviteit en kwaliteit, wil dit natuurlijk ook online uitstralen. Vandaar een nieuwe website in een kwalitatief, gepolijst jasje. Een website met een heldere structuur om zo haar belangrijke adviesfunctie richting de verschillende doelgroepen in de verschillende klantfases te vervullen.
Een uitgebreide impressiepagina biedt oneindig veel inspiratie voor de vele toepassingen van natuursteen en keramiek. Maar ook de uitgebreide productpagina’s voorzien van allerlei handige hulptools, ondersteunen de doelgroepen optimaal in het makkelijk vinden van de gewenste informatie of product.
Zo heeft de webbezoeker dankzij een koppeling met het voorraadsysteem realtime inzage in de huidige voorraad. Maar kan er ook in een handomdraai een offerte worden opgevraagd. Dit alles met een doel; meer effectieve showroombezoeken en conversie!
Ook offline werd de nieuwe koers doorgezet. De hoofdcatalogus werd voorzien van een eenzelfde, stijlvolle look die aansluit bij het gewenste kwalitatieve en exclusieve karakter. Het resultaat? Een heuse offline totaalbeleving en een belangrijk hulpmiddel voor succesvolle advisering. Reis analoog door het mooie assortiment aan natuurstenen en keramiek.
De helder gestructureerde website maakt het voor de bezoekers makkelijk om de benodigde informatie te vinden. De website wordt niet alleen als mooi maar met name als zeer prettig ervaren. Mede doordat de beschikbare voorraad inzichtelijk is en dat bezoekers snel de gewenste informatie vinden.
Zo blijven de bezoekers veel langer op de website en zijn met name de inspiratie- en productpagina’s erg in trek. En dat merkten we! Sinds de livegang van de nieuwe website verdubbelde het aantal bezoekers maal 8.
Om een extra steentje bij te dragen aan de jaarlijkse outletverkoop ontwikkelden we een online campagne. Hierbij mikten we op een internationaal publiek aan thuisklussers en verbouwers in België, Nederland en Duitsland. Met een geadverteerde interesse campagne via Facebook en Instagram werden de speciale verkoopdagen aangekondigd. Middels de retargetting via Google Display Bannering, waarbij het event nogmaals voorbij kwam, werd de doelgroep vervolgens geactiveerd.
Om de campagne nog een extra zetje te geven, adverteerden we in de regio in diverse huis-aan-huis-bladen. Een steengoed idee. Dat merkten we in de verkoop. Door de campagne liep de verkoop van de restpartijen gesmeerd en noteerden we een return on investment van maar liefst 385%.