cases

juf sophie

AC Line

‘Leerlingen klaarstomen voor de wereld van vandaag en morgen’. Dat is het doel van scholengemeenschap Sophianum in het Zuid-Limburgse Heuvelland. Vanuit die visie is er een nieuwe aanmeldroute ontwikkeld, waarbij leerlingen uit groep 7 en 8 van de basisschool kennismaken met Sophianum en worden voorbereid op de overstap naar het voortgezet onderwijs. Geen traditionele open dag, maar meerdere evenementen om scholieren en ouders te begeleiden in hun schoolkeuze. Aan ons de taak om deze vernieuwde aanmeldroute te vermarkten met een creatief concept en een wervingscampagne.

Expertises

Strategie
Concepting
Marketing
Design

Deliverables

Social media campagne
Posters, Abri’s en lightboxes
Advertenties
Presentatie

Bezoek site

sophianum.nl

strategy


branding


impact

strategy

De nieuwe aanmeldroute bestaat uit een vraag- en antwoordavond, kolomavonden, meeloopdagen, een bezoek aan school en de inschrijfweek. Wat er ontbrak? Een creatief concept om deze losstaande evenementen te verbinden tot één sterk concept.

Dat is Juf Sophie. ‘Juf’ als verwijzing naar het onderwijs en een vertrouwde aanspreektitel vanuit de basisschool. ‘Sophie’ als verwijzing naar de naam van de school ‘Sophianum’.

Sophianum Books

branding

Juf Sophie, als boegbeeld van de wervingscampagne. Met een eigen avatar die op meerdere manieren gebruikt kan worden binnen communicatiemiddelen. Door Juf Sophie te koppelen aan de wervingscampagne krijgt de aanmeldroute direct een persoonlijke noot.

‘Vraag het aan... Juf Sophie’, ‘Maak kennis met… Juf Sophie’, ‘Schrijf je nu in bij… Juf Sophie’. Het karakter met verschillende communicatieboodschappen, gecombineerd met de huisstijl van Sophianum, creëert een herkenbaar beeld dat scholieren begeleidt door de aanmeldroute richting inschrijven.

Een schooldagje met…
Juf Sophie

Maak kennis met…
Juf Sophie

impact

Abri’s en banieren in de regio Gulpen, advertenties in lokale bladen. Lightboxes en posters op school en een social media campagne. Via allerlei wegen begeleidt Juf Sophie je richting Sophianum. Letterlijk en figuurlijk. De combinatie van online en offline maakt de cirkel rond. De volgende stap? Een complete Juf Sophie-omgeving binnen een spiksplinternieuwe website.

"Het team van Advacom heeft door middel van het overkoepelende ‘Juf Sophie concept’, letterlijk een gezicht weten te geven aan onze vernieuwde aanmeldroute. Eigentijds, creatief en toegankelijk! Met dit concept creëren we duidelijkheid en wordt de spannende stap naar de middelbare school kleiner gemaakt."

Rob Mennen
PR & Communicatie

strategy

branding

impact