Excellent onderwijs in een regio die bruist van technologie en innovatie. Met 3 verschillende onderwijslocaties draagt het Stedelijk College Eindhoven bij aan een stevige basis aan kennis bij de jongeren in de regio.
De onderwijsstichting klopte bij ons aan om een hip huisstijljasje voor het driejarig schoolplan te ontwikkelen. En warempel…
met ons voorstel was in een klap de kapstok van een onderscheidende visuele identiteit voor de verschillende locaties geboren.
Expertises
Marketing
Design
Deliverables
Brand identity
Huisstijlhandboek
Campagnes
Eindhoven is de urban hoofdstad van Nederland. In de zoektocht naar een creatief concept voor ‘de weg de toekomst’, putten we inspiratie uit het patronenspel van de Eindhovense straten en verweefden we zo een vleugje urban in een creatief brandingsysteem.
We kozen voor een herkenbaar patronenspel: 3 locaties. 3 kleuren. 3 patronen. Een spel waarbij het stratenplan en de architectuur van elke onderwijslocatie als belangrijke wegwijzers dienen in het brandingsverhaal. En elke locatie kleur bekende. Een symbolisch gebaar voor de sterke band tussen urban, het gebouw en niet onbelangrijk… het beeldmerk van de onderwijsstichting.
De kenmerkende patronen verwerkten we in een complete set aan huisstijlelementen. Mooi verpakt in een huisstijlhandboek, waaruit medewerkers kunnen putten wanneer ze online en offline willen communiceren. Zo borgen we een sterke, herkenbare corporate identiteit en herkent eenieder de verschillende locaties.
Nadat de basis voor de vernieuwde identiteit was gelegd, was het tijd om deze wereldkundig te maken. De huisstijlelementen lenen zich perfect voor themavormen in de zin van campagnes. In verschillende campagnes voor onder andere open dagen en geslaagden hebben we de vernieuwde identiteit de wereld ingestuurd.
Ook voorzagen we vele voorlichtings- en marketingmiddelen van het nieuwe jasje; van voorlichtingsmaterialen zoals van brochures en leaftets tot digitale mailings. Van banieren, narrowcasting, advertenties en opendaggimmicks tot social media templates en snapchatfilters.
Petra de Bruijn
College van Bestuur - SILFO
De sprekende brand identity is zowel door de leerlingen als door de medewerkers volledig omarmd. De duidelijke, heldere identiteit zorgt niet alleen voor een sterk gevoel van trots maar geeft de (toekomstige) leerlingen en ouders iets te om voor te kiezen.